maandag 9 maart 2015

Soep met peren

Van mijn lieve vriendin R. kreeg ik een recept doorgespeeld voor soep met zoete aardappel en peer. Ik hou per definitie van soep. Maar... peren? In een soep? Dat moeten we uitproberen!

En dat deden we dus ook. Het recept staat hier. Het is wel vegetarisch, niet veganistisch, maar dat is zo verholpen. Vervang de boter door plantaardige margarine of olie en de room door sojaroom en tadaah.

En nu... the results of the Belgian-Dutch jury. Een acht op twaalf, om in Eurovisiestijl te blijven. Het smaakte prima. Hij is best zoet en daar moet je van houden (ik dus wel, vriendin R. wat minder). Maar zelfs ik heb na de eerste proeving een vleugje kerrie toegevoegd omdat ik 'm oorspronkelijk te zoet vond. En ik heb minder room gebruikt, zo'n drie flinke eetlepels in plaats van de oorspronkelijke kwart liter (voor driekwart liter soep vond ik dat wel overdreven veel). De verse munt gaat er prima bij, heerlijk fris bij het fluwelige van de aardappel en peer. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Ik wou 'm hier alleen maar even delen omdat ik de combinatie zo apart vind... soep met peren. Bij deze...


PS: Het peterselie plantje is definitief overleden. Na vier dagen in dit huis. Geef toe: dat kan toch niet aan mij liggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten