vrijdag 9 januari 2015

Vraag en antwoord

Vraag 1: Wie is Greet?
Antwoord: Neeee, de titel van de blog is: “Wat eet Greet?”. Deze blog gaat over veganistisch oftewel plantaardig eten. Meestal is dat gezond, soms ook niet. Het zal vooral over lekker eten gaan want ik hou van lekker eten en jij waarschijnlijk ook als je dit leest.

Vraag 2: Vega-watte?

Vraag 3: Is Greet een veganist?
Antwoord: Nou… nee… ja… eigenlijk… hrm. Da’s een lastige. Ik doe mijn best zo veganistisch mogelijk te eten omdat ik niet wil dat er voor mijn voedsel dieren gedood worden of lijden (dat is de korte uitleg, de lange uitleg past vanzelevensdagen niet op een blog). Ondanks alle goede bedoelingen sluipt er echter toch nog wel eens iets met ei of melk erin mijn voorraadkast binnen. En dan eet ik het uiteindelijk toch op, want weggooien vind ik zonde. Daarnaast gaat veganisme over meer dan eten alleen en ik ben gewoon nog niet zo ver. Ik noem mezelf dus geen veganist maar blog wel over vegan eten omdat dat (naast ontiegelek lekker) het enige is waar ik iets zinnigs over kan schrijven wat eten betreft.

Vraag 4: Waarom een blog? Er zijn er al zo veel.
Antwoord: Ongetwijfeld zijn er al meer dan genoeg blogs, maar ik had er nog geen. Het kriebelde om te gaan schrijven. Vegan blogs zijn er overigens nooit genoeg naar mijn bescheiden mening.

Vraag 5: Wat mogen we verwachten?
Antwoord: Eerst het slechte nieuws… verwacht van mij geen recepten. Ik ben een dummie in de keuken (denk “The Swedish Chef” uit de Muppet Show, laat het verzonnen Zweedse gebrabbel weg en je bent een heel eind). Bovendien ben ik nog maar goed een jaartje aan het koken dus zelf recepten bedenken zit er echt nog niet in. Waarover ik dan wel blog? Over wat ik zoal koop, bereid en eet. Ik kan ook erg enthousiast worden van (voor mij) nieuwe recepten en producten en deel mijn enthousiasme graag. Ik zal dus regelmatig verwijzen naar andere blogs, websites of kookboeken en jullie zo nu en dan mijn maaltijden laten zien (foto’s, jawel!). Een blik in mijn dagelijkse leven, met andere woorden. Boeiend? Weet ik het. Ik weet niet eens of iemand dit leest, maar ik schrijf en de kriebel heeft een uitlaatklep gevonden.

Genoeg gevraagd - tot de volgende post!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten